Moderator: SW:Tor Mods
StarWars-Union.de hat geschrieben:Wie die Spieleseite MCVUK berichtet, soll The Old Republic den bisher angestrebten Veröffentlichungstermin im Frühjahr deutlich verfehlen:
Das langerwartete MMO Star Wars: The Old Republic wird weltweit im September erscheinen, erklärten Informanten aus der Spieleindustrie gegenüber MCV.
Noch vor einem Jahr hatte EA-Chef John Riccitiello prophezeit, das Spiele werde voraussichtlich im Frühjahr 2011 erscheinen.
Das Entwicklungsstudio Bioware arbeitet seit über zwei Jahren an The Old Republic und hat erklärt, das Spiel sei sein bisher umfangreichstes Projekt, mit "mehr Inhalten als Mass Effect 1 und 2, Dragon Age, Knights of the Old Republic und Baldur's Gate zusammengenommen".
In den letzten Monaten machte das Projekt wiederholt Negativschlagzeilen: Ein anonymer Biowareentwickler behauptete im Oktober, dass bislang über 300 Millionen US-Dollar in das Spiel investiert worden seien und erklärte, es werde "eine der größten Pleiten in der Geschichte der MMOs" werden.
Im November bezweifelte auch Bigpoint-Chef Heiko Hubertz gegenüber Besuchern der Londoner Games Conference 2010, er könne sich nur schwer vorstellen, dass Bioware oder EA mit dem Spiel wirtschaftlichen Erfolg haben könnten.
EA hat verständlicherweise mehr Vertrauen in sein Projekt: Im November übernahm das Unternehmen zusätzliche Vertriebs- und Vermarktungskompetenzen von LucasArts, im Dezember erklärte man, The Old Republic habe das Zeug, sich 10 Jahre lang erfolgreich am Markt zu halten.
Danke unseren äußerst zahlreichen Hinweisgebern! :-)
Und bleiben wir noch kurz beim Thema: Im offiziellen Forum äußerte sich Georg Zöller, seines Zeichens "Principal Lead Combat Designer", zum Sterben im Spiel:
Es wird Strafen geben, wenn man stirbt, allerdings werden keine Errungenschaften des Spielers zurückgenommen (es gibt also bsp. keinen Abzug von Erfahrungspunkten), die weitere Entwicklung der Spielerfigur wird nicht behindert und der Spieler wird auch nicht davon abgehalten, das Spiel zu spielen, für das er bezahlt hat (durch erzwungene Auszeiten oder ähnliches).
Entschuldigung, wenn irgendwer erwartet hatte, dass wir uns hier von unserer sadistischen Seite zeigen, nur glauben wir einfach nicht, dass die möglichst brutale Bestrafung von Spielern gutes Spieldesign ausmacht.
Hi all,
Dutch_Gamer is correct -- the target launch window for STAR WARS: The Old Republic is set for Spring 2011. If you've seen or heard any date more specific than that, you should treat it as speculation or a placeholder from those discussing the date.
Hope that helps!
Ich hoffe nur, dass die Andeutungen im letzten nicht in Richtung der Handlung des Romans Fatal Alliance gehen.
Belgarath hat geschrieben:Mit ein wenig Glück gibt es morgen einen Richtungsschuß bzgl. des Releases von SWTOR, denn EA führt die Bilanzpressekonferenz zum 3. Quartal des Geschäftsjahres durch.
Die Interessierten können das Ganze ab 23:00 Uhr deutscher Zeit hier verfolgen.
http://investor.ea.com/
[15:15] "EA is incurring significant development costs for the Star Wars MMO which is expected to ship in calendar 2011, but after the close of fiscal 11." - Eric Brown
[16:12] "We are expecting to ship Star Wars: The Old Republic in fiscal 12" - Eric Brown
[33:30] "So, a couple things, and I know I'm not going to satisfy you with this answer because a fair amount of what you're asking about is either subject to NDA with our partnership with Lucas, or alternatively, you know we don't generally put out head count for individual titles. I will say the following things though, one is we previously described to folks that half a million subscribers or so the game is substantially profitable but its not the kind of thing that we would write home about it, anything north of a million subscribers, it's a very profitable business. Essentially it turns on a dime from being most likely quite sharply negative in terms of its EPS impact to positive the day the product ships so its an important inflection point for it. I will add a little bit more color on a few things, one is there's been a fair amount of talk on various blogs describing spends that are vastly higher than anything we've ever put in place so don't read sort of gamer blogs as having any substance, some of them bring a chuckle but they also bring a frustration for those that are being responsible with the management of EA's R&D dollars when they read sort of falsehoods out of the press." - John Riccitiello
[34:40] "The second thing that I would tell you is that the game is looking very good, a number of you will have seen it in a variety of our consumer shows, it's only gotten stronger, we feel very good about the title. We're currently testing it with a wide-scale consumer type thing but not sort of at the beta scale level-wise over the coming months. One of the reasons that we have pushed our guidance to May, which is where it's historically been over most of the life of Electronic Arts, is so that we have a better insight on just this title and things like the NFL situation so we can provide more precise guidance." - John Riccitiello
[52:13] "Western markets, you know we estimate that the leading competitor has six-ish million subscribers, paying subscribers, and that they've got approximately half of the market that seems to be growing in the five percent per annum based on the number of subscribers. So call it 12 million people paying for subscription based gaming in the way that we review as competition. We've previously indicated that sort of a million subscribers or more rings our bell, that's very well for us economically. So it's our view that we can be very successful without fundamentally challenging the market leader, cause we think we'll probably hit the smaller competitors harder when we get out there. Of course we have no particular ambition to be a distant number two, our ambitions are higher than that, but we've throttled back a little bit relative to our financial projections." - John Riccitiello
[54:52] "I think what you're pointing to is it might be getting tired after so many years. I don't know that to be the case. I have not seen them announce that their western market numbers are coming down. But I do think that the market would be absolutely receptive to something fresh and new and differentiated. If you will, lightsabers vs. swords. I think there's a marketplace for us here and we're going at it aggressively." - John Riccitiello
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